Alicia Online - Project Alice, czyli jak powstała Alicia Online
Witam!
Zastanawialiście się kiedyś co było zanim powstała Alicia 1.0, czyli jak to wyglądało przed wersją gry w którą możemy grać obecnie? W sieci od lat krąży zwiastun z pierwowzoru o nazwie "Project Alice", a różnica między nim, a tym co mamy teraz jest... cóż, trudno to określić jednym słowem, ponieważ to dosłownie tak jakbyśmy mieli oceniać dwie zupełnie różne gry o podobnej tematyce.
Problemem było również to, że kiedy już zobaczyliśmy dany trailer z gry, to innych materiałów na temat "Project Alice" mogliśmy szukać jak igły w stogu siana, ponieważ filmiki z nią powiązane były rozpowszechnione na bardzo różnych stronach i to głównie w języku koreańskim. Jednak jeśli jesteś zainteresowany tym jak powstawała Alicia Online i męczyłeś się by znaleźć więcej materiałów na jej temat tak jak my, to już teraz możesz zakończyć swoje poszukiwania, gdyż przeczesaliśmy najciemniejsze zakątki internetu i to tylko po to, by zaspokoić własną ciekawość, oraz oczywiście aby zebrać wszystkie informacje o planach twórców oraz wczesnej wersji gry w tym temacie!
Otóż plany odnośnie powstania "Alicia Online", a tak właściwie to gry, której konkretna nazwa jeszcze nie istniała, ale wiązano ją z imieniem Alice (Alicja), szacuje się na około 2005 rok.
Już wtedy narodziły się pierwsze pomysły na temat rozgrywki, czyli odnośnie tego, że głównym tematem przewodnim gry będzie koń i jego jeździec, będzie polegała na wyścigach i rywalizacji, a całość zostanie osadzona w świecie fantasy. Brzmi pięknie, nieprawdaż? Mimo tego, początkowo gra prezentowała się dosyć biednie. Nic więc dziwnego, że w swojej pierwotnej wersji nigdy nawet nie trafiła w ręce graczy.
Problemem było również to, że kiedy już zobaczyliśmy dany trailer z gry, to innych materiałów na temat "Project Alice" mogliśmy szukać jak igły w stogu siana, ponieważ filmiki z nią powiązane były rozpowszechnione na bardzo różnych stronach i to głównie w języku koreańskim. Jednak jeśli jesteś zainteresowany tym jak powstawała Alicia Online i męczyłeś się by znaleźć więcej materiałów na jej temat tak jak my, to już teraz możesz zakończyć swoje poszukiwania, gdyż przeczesaliśmy najciemniejsze zakątki internetu i to tylko po to, by zaspokoić własną ciekawość, oraz oczywiście aby zebrać wszystkie informacje o planach twórców oraz wczesnej wersji gry w tym temacie!
Otóż plany odnośnie powstania "Alicia Online", a tak właściwie to gry, której konkretna nazwa jeszcze nie istniała, ale wiązano ją z imieniem Alice (Alicja), szacuje się na około 2005 rok.
Już wtedy narodziły się pierwsze pomysły na temat rozgrywki, czyli odnośnie tego, że głównym tematem przewodnim gry będzie koń i jego jeździec, będzie polegała na wyścigach i rywalizacji, a całość zostanie osadzona w świecie fantasy. Brzmi pięknie, nieprawdaż? Mimo tego, początkowo gra prezentowała się dosyć biednie. Nic więc dziwnego, że w swojej pierwotnej wersji nigdy nawet nie trafiła w ręce graczy.
Na tym filmie możemy zobaczyć krótkie fragmenty prezentacji gry, które sięgają aż do 2007 roku (jeśli nie wcześniej). I tak jak można na nim zobaczyć, wiele z tych planów oraz mechanik zachowały się aż do dnia dzisiejszego. Mowa tutaj oczywiście o szybowaniu, zbieraniu bonusów dodających prędkości, robieniu poślizgów na zakrętach, podwójnych skokach, a nawet dobrze nam znanym sterowaniu strzałkami/ctrl + shift + z.
Niestety, oprócz pomysłów, które zostały zaimplementowane do finalnej wersji gry, są również takie, które nie wyszły poza wczesną wersję "Project Alice", jak chociażby to, że nasze konie niegdyś posiadały możliwość pływania w wodzie (3:50 na filmie).
W świecie fantasy nie mogło oczywiście zabraknąć przedziwnych stworzeń z którymi przyszłoby nam się zmierzyć.
Nasza postać była wyposażona w łuk, dzięki któremu mogła niszczyć różne przejścia na mapie i tym samym odblokowywać sobie nowe ścieżki podczas wyścigu. Oprócz tego posiadała również coś co przypominało miecze lub sztylety, ponieważ gra zawierała bardzo nikłe elementy walki, chociażby dzięki której mogliśmy odganiać podlatujące do nas nietoperze. Oprócz tych małych stworzonek - w grze pojawiały się również smoki, oraz inne mniejsze lub większe kreatury, które miały wpływ na przebieg rozgrywki. Smok swym ogniem mógł niszczyć duże elementy map, takie jak mosty, a to dziwne jaszczurowate-coś z jedynego zwiastuna tej gry, wyglądało jakby mogło zabić. Oprócz tego na grafice, która poniekąd prezentowała "Project Alice", była przedstawiona walka między naszą grywalną postacią, a śmiercią w czarnej pelerynie, jarzącymi ślepiami i z kosą w rękach.
Niestety, oprócz pomysłów, które zostały zaimplementowane do finalnej wersji gry, są również takie, które nie wyszły poza wczesną wersję "Project Alice", jak chociażby to, że nasze konie niegdyś posiadały możliwość pływania w wodzie (3:50 na filmie).
W świecie fantasy nie mogło oczywiście zabraknąć przedziwnych stworzeń z którymi przyszłoby nam się zmierzyć.
Nasza postać była wyposażona w łuk, dzięki któremu mogła niszczyć różne przejścia na mapie i tym samym odblokowywać sobie nowe ścieżki podczas wyścigu. Oprócz tego posiadała również coś co przypominało miecze lub sztylety, ponieważ gra zawierała bardzo nikłe elementy walki, chociażby dzięki której mogliśmy odganiać podlatujące do nas nietoperze. Oprócz tych małych stworzonek - w grze pojawiały się również smoki, oraz inne mniejsze lub większe kreatury, które miały wpływ na przebieg rozgrywki. Smok swym ogniem mógł niszczyć duże elementy map, takie jak mosty, a to dziwne jaszczurowate-coś z jedynego zwiastuna tej gry, wyglądało jakby mogło zabić. Oprócz tego na grafice, która poniekąd prezentowała "Project Alice", była przedstawiona walka między naszą grywalną postacią, a śmiercią w czarnej pelerynie, jarzącymi ślepiami i z kosą w rękach.
Po prawej znajduje się filmik z prezentacji gry, na której zostały przedstawione dwie krótkie mapy oraz jest to częściowy wgląd do tego jak będą miały się prezentować wyścigi w przyszłości.
I jeśli dobrze się przyjrzycie, możecie zobaczyć charakterystyczne podobieństwo starych tras wyścigowych, do tych które znajdują się w obecnej wersji gry. Znajdziemy tam elementy map takich jak Lee bianco Village, Pheobe Fields, czy też Granto Canyon/Wollen Forest. Wszystkie z nich zostały poprawione nie tylko pod względem graficznym, ale również postarano się, aby każda z tras mogła w jak najbardziej optymalny sposób wykorzystać każdą z dostępnych w grze mechanik, takich jak szybowanie, podwójne skoki oraz ślizgi.
Po ukończeniu trasy, zamiast tylko najlepszych trzech graczy, prezentowano wszystkich, którzy brali udział w wyścigu, na górach, które miały im służyć za podium. Oczywiście pierwsze miejsce oznaczało sam szczyt i największą okazywaną radość.
Plansza końcowa informowała jedynie o imionach graczy, oraz o czasie w jakim udało im się pokonać daną trasę.
I jeśli dobrze się przyjrzycie, możecie zobaczyć charakterystyczne podobieństwo starych tras wyścigowych, do tych które znajdują się w obecnej wersji gry. Znajdziemy tam elementy map takich jak Lee bianco Village, Pheobe Fields, czy też Granto Canyon/Wollen Forest. Wszystkie z nich zostały poprawione nie tylko pod względem graficznym, ale również postarano się, aby każda z tras mogła w jak najbardziej optymalny sposób wykorzystać każdą z dostępnych w grze mechanik, takich jak szybowanie, podwójne skoki oraz ślizgi.
Po ukończeniu trasy, zamiast tylko najlepszych trzech graczy, prezentowano wszystkich, którzy brali udział w wyścigu, na górach, które miały im służyć za podium. Oczywiście pierwsze miejsce oznaczało sam szczyt i największą okazywaną radość.
Plansza końcowa informowała jedynie o imionach graczy, oraz o czasie w jakim udało im się pokonać daną trasę.
I oto jest nasz zwiastun, który pokazuje nam również schodzenie z konia podczas wyścigu, by móc zbierać bonusy na mapie, przewracanie się konia podczas nieudanego skoku przez przeszkodę, oraz błyskawica, która poprzez uderzenie w drzewo, taką przeszkodę mogła nam stworzyć.
Są podobieństwa oraz różnice między Alicią Online, a Project Alice - to fakt. Dlaczego część z tych pomysłów zostało pominiętych przez twórców? Jest kilka teorii. Możliwe, że to przez koszta oraz brak możliwości przeniesienia wszystkiego do ulepszonej wersji. Mogło to być również spowodowane przemijającymi trendami w grach komputerowych. A może musieli po prostu ocieplić wizerunek gry i przyciągnąć target graczy, który najbardziej ich interesował, czyli dzieci oraz młodzież. Co jak co, ale nasza obecna Alicia jest wykonana w bardzo przyjaznym stylu, jak i również dużo bardziej spełnia wymagania graczy. Mimo, że Project Alice ma swój urok, to w obecnych czasach zapewne i tak nikt by w nią nie zagrał więcej niż raz.
Czym się inspirowali twórcy tworząc Project Alice/Alicia Online? Są podejrzenia odnośnie trzech gier - starsze części The Legend of Zelda (łudząco podobne walki na koniu), starsze części gier z serii Final Fantasy (stylistyka gry, wygląd postaci, świat fantasy), oraz Mario Kart (lecz tu już raczej dla nowszej wersji - zbieranie bonusów (magii), a następnie wykorzystywanie tego, aby wygrać wyścig poprzez strącanie przeciwników/osłanianie się przed resztą graczy).
Są podobieństwa oraz różnice między Alicią Online, a Project Alice - to fakt. Dlaczego część z tych pomysłów zostało pominiętych przez twórców? Jest kilka teorii. Możliwe, że to przez koszta oraz brak możliwości przeniesienia wszystkiego do ulepszonej wersji. Mogło to być również spowodowane przemijającymi trendami w grach komputerowych. A może musieli po prostu ocieplić wizerunek gry i przyciągnąć target graczy, który najbardziej ich interesował, czyli dzieci oraz młodzież. Co jak co, ale nasza obecna Alicia jest wykonana w bardzo przyjaznym stylu, jak i również dużo bardziej spełnia wymagania graczy. Mimo, że Project Alice ma swój urok, to w obecnych czasach zapewne i tak nikt by w nią nie zagrał więcej niż raz.
Czym się inspirowali twórcy tworząc Project Alice/Alicia Online? Są podejrzenia odnośnie trzech gier - starsze części The Legend of Zelda (łudząco podobne walki na koniu), starsze części gier z serii Final Fantasy (stylistyka gry, wygląd postaci, świat fantasy), oraz Mario Kart (lecz tu już raczej dla nowszej wersji - zbieranie bonusów (magii), a następnie wykorzystywanie tego, aby wygrać wyścig poprzez strącanie przeciwników/osłanianie się przed resztą graczy).
Kilka filmików na temat:
Komentarze
Prześlij komentarz