Alicia Online 2.0 - historia gry

Witam!
Teraz wam opowiem o następnej części AO istniejącej w przeszłości.

Poniżej znajdują się wszystkie informacje na temat gry Alicia Online w wersji 2.0 - przez zapowiedzi, aż do zakończenia beta testów.
Dawny adres witryny alicia.gametree.co.kr (strona niedostępna).

Alicia 2.0



Obrazek
Testy wersji beta Alicia Online 2.0, odbyły się 18 października 2012 roku i trwały przez okres dwóch tygodni. Wersja ta była kompletnie "świeża" i zupełnie różniła się od podstawowej wersji gry. Według wcześniejszych zapowiedzi, miała pojawić się dużo wcześniej, niż na podanej wyżej dacie, jednak z niewyjaśnionych dotąd problemów, premiera została przełożona na inny termin.

Dołączenie do bety Alicia Online 2.0, było dużo łatwiejsze niż rejestracja do wersji Alicii 1.0 - Przede wszystkim dlatego, że podczas bety, twórcy nie wymagali podawania koreańskiego KSSN, a proces instalacji i rejestracji dało się przejść nawet bez używania poradnika.



Co pojawiło się w Alicia Online 2.0?
- Poprawione modele przedmiotów oraz tekstur (również wygląd postaci). Nowe ubrania, zbroje dla koni.
- Do gry wprowadzono jeden nowy gatunek - Donkey (osła), oraz nową rasę koni (Shire).
- Dwie nowe grywalne postacie, które diametralnie różniły się od siebie wzrostem oraz osobowością - Urus, oraz Kenta.
- Można było posiadać więcej niż jedną postać. Jedną podstawową (chłopaka lub dziewczynę) oraz Urusa, albo Kentę, którymi można było grać dopiero po zakupieniu ich wcześniej w sklepie.
- Miasto, do którego prowadził nas portal na farmie. Dzięki temu bez problemu mogliśmy spotkać się z innymi osobami w miejscach innych niż nasza własna farma. Dodatkowo w mieście znajdowały się również nowe NPC, więc każda chęć zakupienia zbroi, nowego konia, lub jedzenia, wiązała się z wizytą w mieście. Lagi powodowane przez zbyt dużą ilość osób w jednym miejscu, nie stanowiły problemu, ponieważ na serwerze znajdowała się bardzo duża ilość kanałów, a każdy z graczy mógł wybrać się na dowolny kanał wybrany przez siebie. Niektóre świeciły pustkami, inne były wręcz przepełnione.
- Ułatwiony tryb wyścigów na "speed". Podczas jednego wyścigu, dało się wbić nawet ponad 20 "Boosterów" (obecnie liczba maksymalnie wbitych boosterów waha się w granicach 7-8).
- Nowy rodzaj magii podczas wyścigów magicznych - lasso, na które mogliśmy złapać przeciwnika i przyciągnąć go do siebie lub po prostu spowolnić. Młotek, który zmniejszał wymiary przeciwnika, przez co był on dużo wolniejszy od reszty ścigających się osób. 
- Po raz pierwszy nasze postacie mogły zejść z konia i swobodnie poruszać się po całym mieście i farmie bez naszego wierzchowca. Mogły siadać na ziemi, leżeć, a do tego dochodziły takie elementy interakcji jak podnoszenie przedmiotów przez nasze postacie i rozstawianie ich na farmie, prowadzenie naszych koni za lejce, lub możliwość przywoływania koni, aby do nas przybiegły.
- System opieki nad koniem polegał na zakupieniu przedmiotów w sklepie (ścierka oraz szczotki), których mogliśmy użyć na koniu, poprzez podejście do niego i zastosowaniu interakcji.
- Zupełnie nowe ranczo (chociaż na czas beta testów, został nam udostępniony tylko jeden, mały fragment farmy) oraz zarządzanie ranczem. Od teraz znajdował się na nim jedynie dziadek Thomas, który dawał nam questy dzienne, oraz owce, za których zaatakowanie dostawaliśmy małe ilości Carrots. Natomiast nie było limitów odnośnie przedmiotów rozstawianych na farmie, a każdy miał pełną dowolność co do umiejscowienia oraz ich ilości w jakiej mają się na ranczu znajdować.

- System rozmnażania różnił się od tego z wersji 2.0. Bowiem do hodowli i wyboru konia z którym chcemy związać naszego własnego, nie przechodziło się poprzez naciśnięcie klawisza, a za to trzeba było szukać na farmach innych graczy koni wystawionych na "breed". Do gry po raz pierwszy zostało też wprowadzone rozróżnianie płci naszego konia. Cały system hodowli konia trwał przez to dużo dłużej - musieliśmy czekać, aż ktoś z graczy wybierze naszego konia, oraz przeczekać aż nasz koń, który jest wystawiony na breed wreszcie urodzi. Trwało to co najmniej kilka godzin. Nie dało się również jeździć na koniu, który był w trakcie hodowli. Źrebięta nie dorastały również w ciągu godziny jak dotychczas. By źrebię dorosło - trzeba było pierw zebrać karty ze statystykami, grając wyścigi na innym koniu, a zdobyte karty użyć na źrebaku. Po pewnej ilości zebranych statystyk, nasz źrebak dorastał.
- Karty ze statystykami były kompletną nowością. Zdobywało się je podczas wyścigów, miały swoje wartości, można je było sprzedać lub wymienić u nowej dziewczęcej postaci w mieście, a najlepsze zdobyte karty ze statystykami, przeznaczało się na naszego wierzchowca. Było to traktowane jako jego trening, co za tym idzie, rozdawanie statystyk u konia nie powodziło się za każdym razem. Towarzyszyły temu różne animacje (inne dla dorosłego konia, inne dla źrebaka) oraz poziomy trudności tych treningów.


Utrudnienia w Alicia Online 2.0:

- Dużo trudniejszy do zarządzania interfejs
- Dużo bardziej skomplikowane elementy rozgrywki takie jak np. hodowla
- Dużo trudniej było zdobyć pieniądze
- Każde wykonanie questa lub innej ważnej funkcji od szkolenia do opieki nad koniem, wiązało się z wizytą w mieście i bieganie od jednego do drugiego npc.

UWAGA: Wersja 2.0 nie zostanie odtworzona, nie jest, ani nigdy więcej nie będzie już dostępna.

Kilka filmików:







































Komentarze

Popularne posty