Alicia Online 1.0 - historia gry
Witam!
Napewno jesteście ciekawi na temat 1 wersji AO, po tym jak napisałam wczorajszego
posta postanowiłam poszukać w internecie więcej rzeczy na ten temat i o to znalazłam.
Poniżej znajdują się wszystkie informacje na temat gry Alicia Online w wersji 1.0 - od czasów beta testów aż do zamknięcia oficjalnego serwera gry w 2014 roku.
Alicia 1.0
Wszystko zaczęło się około roku 2009, kiedy to nastąpiło oficjalne otwarcie serwerów, aż do lutego 2014 roku, kiedy Alicia została zamknięta z powodu złego zarządzania. Obecnie istnieje kilka teorii na temat jej zamknięcia, jednak wszystkie sprowadzają się do jednego powodu - braku pieniędzy na dalszy rozwój.
Alicia 1.0
Wszystko zaczęło się około roku 2009, kiedy to nastąpiło oficjalne otwarcie serwerów, aż do lutego 2014 roku, kiedy Alicia została zamknięta z powodu złego zarządzania. Obecnie istnieje kilka teorii na temat jej zamknięcia, jednak wszystkie sprowadzają się do jednego powodu - braku pieniędzy na dalszy rozwój.
Gra została stworzona przez NTreev, a jej publikacją zajęło się Gametree. Była bardzo popularna w Korei, co za tym idzie miała ogromną kampanię marketingową - od własnej maskotki w postaci popularnej koreańskiej wokalistki IU, aż do serwowanych bonusów w sieciach restauracyjnych typu fast food, Alicia była promowana wszędzie.
Alicia Online w McDonaldzie? Czemu by nie! Gdyby miała powstać kampania promocyjna na terenie europy, to zapewne odbyło by się to w tej sieci restauracyjnej.
Na terenie Korei Południowej, kampania ta odbywała się w restauracjach o nazwie "Lotteria". Promowanie gry poprzez bary z niezdrową żywnością, miało na celu głównie przyciągnięcie najmłodszych graczy. Do każdego zamówienia był dołączany kubek, który zawierał jedną z grafik jakie znajdowały się podczas ładowania ekranu gry, a przy zakupie dużego zestawu, dostawaliśmy kartonowy mini zestaw z elementami trawnika, bohatera, konia oraz tabliczki z napisem. Po złożeniu takiego zestawu mogliśmy ustawić go sobie na półce lub gdziekolwiek tylko chcieliśmy.
Alicia Online w McDonaldzie? Czemu by nie! Gdyby miała powstać kampania promocyjna na terenie europy, to zapewne odbyło by się to w tej sieci restauracyjnej.
Na terenie Korei Południowej, kampania ta odbywała się w restauracjach o nazwie "Lotteria". Promowanie gry poprzez bary z niezdrową żywnością, miało na celu głównie przyciągnięcie najmłodszych graczy. Do każdego zamówienia był dołączany kubek, który zawierał jedną z grafik jakie znajdowały się podczas ładowania ekranu gry, a przy zakupie dużego zestawu, dostawaliśmy kartonowy mini zestaw z elementami trawnika, bohatera, konia oraz tabliczki z napisem. Po złożeniu takiego zestawu mogliśmy ustawić go sobie na półce lub gdziekolwiek tylko chcieliśmy.
Pierwsze zamknięte beta testy (CBT) odbyły się 17 grudnia 2009 roku. Już wtedy mimo sympatii do gier od Gametree nie obyło się bez słów krytyki ze strony graczy.
Po drugiej wersji testów zamkniętych 7 kwietnia 2010 roku, 24 listopada od 16:00 do 22:00 odbył się tzw. "on-line preview" czyli rzucenie okiem na grę przez bardzo krótki okres czasu.
Kolejny test odbył się 29 stycznia 2011 roku od 14:00. Miał być to test stabilności serwerów, ale niestety podczas owych testów wiele osób zostało wyrzuconych z serwera. Na początku owego dnia od 14:00 do 22:00 zorganizowano konkurs, w którym gracz który zdobędzie 3 poziom jako pierwszy, wygra 3000 cash (walutę, za którą normalnie należy zapłacić) lecz z powodu tworzenia multikont na rzecz zdobycia darmowych monet (cash) po tym jak zostało ogłoszone iż po stworzeniu postaci gracz także otrzyma na początku pakiet cash, postanowiono zabezpieczyć serwery przed takim zachowaniem.
Po tym konta można było tworzyć tylko poprzez grę lub w razie problemów na oficjalnej stronie gry i dzięki tym zabezpieczeniom dodatkowe konta zostawały usuwane.Testy te zakończyły się o północy.
Po drugiej wersji testów zamkniętych 7 kwietnia 2010 roku, 24 listopada od 16:00 do 22:00 odbył się tzw. "on-line preview" czyli rzucenie okiem na grę przez bardzo krótki okres czasu.
Kolejny test odbył się 29 stycznia 2011 roku od 14:00. Miał być to test stabilności serwerów, ale niestety podczas owych testów wiele osób zostało wyrzuconych z serwera. Na początku owego dnia od 14:00 do 22:00 zorganizowano konkurs, w którym gracz który zdobędzie 3 poziom jako pierwszy, wygra 3000 cash (walutę, za którą normalnie należy zapłacić) lecz z powodu tworzenia multikont na rzecz zdobycia darmowych monet (cash) po tym jak zostało ogłoszone iż po stworzeniu postaci gracz także otrzyma na początku pakiet cash, postanowiono zabezpieczyć serwery przed takim zachowaniem.
Po tym konta można było tworzyć tylko poprzez grę lub w razie problemów na oficjalnej stronie gry i dzięki tym zabezpieczeniom dodatkowe konta zostawały usuwane.Testy te zakończyły się o północy.
Otwarte testy beta zaczęły się 10 lutego 2011 roku od godzinny 11:00. Od tego czasu dane graczy zaczęły być przechowywane w pamięci serwera.
Pojawiał się także błąd w grze na skutek którego ekran gry zostawał uszkodzony. Działo się tak tylko na mapach wyścigów które zostały wybrane przez gracza, a nie przez "losowe wybieranie map".
Następnego dnia podczas beta testów wiele użytkowników miało problemy z dostaniem się na serwer gry za pierwszym razem, jednak miało to na celu sprawdzenie szybkości łączenia użytkowników.
Mimo to w tym dniu zaraz po dostaniu się graczy do gry, serwer stał się niedostępny. Był to stan przejściowy który nastąpił podczas sprawdzania stanu gry.
W ciągu około godziny owa usterka została usunięta, a możliwość grania na serwerze została wydłużona o 8 minut w ramach rekompensaty.
Z powodu sprzeczek i złego zachowywania się pomiędzy graczami, według statystyk połowa osób z tego powodu opuściła grę, pomimo zapewnień o zaplanowanych następnych aktualizacjach i naprawie tego problemu.
Po oficjalnym otwarciu serwera ze stałym dostępem do gry, były organizowane różnego typu eventy, jednak wszystko to z czasem zaczęło ustawać, na rzecz prac nad Alicią 2.0. Dla przykładu - w pierwszych latach gry na serwerze były włączane duże eventy, takie jak na przykład event zimowy, który pokrywał całe nasze ranczo śniegiem, na naszym farmie pojawiała się specjalna choinka rozdająca questy, jak i dodali z tej okazji świąteczne części ubioru, oraz zbroje dla konia. W latach późniejszych jedyne co zostało włączone podczas zimy to delikatnie prószący śnieg na ranczo. Już wtedy Alicia Online zaczęła powoli umierać, a ostali się na niej w większości "stali bywalcy". Duża część z nich oczywiście była pochodzenia innego niż koreańskiego przez co również nie mieli możliwości wydawania prawdziwych pieniędzy i kupowania itemów ze sklepu za "Cash". To również w jakimś stopniu doprowadziło do upadku gry.
Dla osób spoza Korei Południowej, trudno było dostać się na serwery, a pierwsze problemy napotykało się już podczas zakładania konta. Nie tylko ze względu na język, ale również dlatego, ponieważ każdy nowy użytkownik potrzebował koreańskiego numeru ubezpieczenia społecznego (dokładniej mówiąc KSSN, czyli coś jak nasz polski PESEL), aby być w stanie się zarejestrować. Dlatego też większość ludzi początkowo wolała kupić konto za pośrednictwem strony internetowej, mimo to sporej liczbie graczy bez problemu udało się znaleźć taki KSSN w internecie. (Dla jasności - nic takiego nie jest już wymagane).
Różnorodność graczy była naprawdę duża. Najwięcej można było spotkać graczy koreańskich, jednak gracze z krajów zamorskich również zaczęli się pojawiać w całkiem sporej ilości, aż w którymś momencie zaczęła być widoczna różnica między nimi. Serwer przez jedną połowę dnia był okupowany przez graczy zamorskich, a kiedy u nas zaczynała się noc, do życia "budzili się" koreańscy gracze - niestety tylko do czasu. Wraz z wprowadzonymi zmianami (zdjęciem płatności, plotki na temat zamknięcia serwera), wprowadzono dodatkowe zabezpieczenie, które okazało się być o wiele trudniejsze do obejścia niż podanie cudzego KSSN. Od tego momentu przestało przybywać graczy innych niż z korei, a jedyną możliwością dostania się na serwer gry, było kupno konta lub granie na koncie kogoś, kto zarejestrował się już wcześniej. Tak jak wcześniej istniała masa stron, które objaśniały jak dostać się do gry za pomocą KSSN, tak później zaczęły się pojawiać strony, które oferowały sprzedaż kont, lub danych osobowych. Cena takiego konta wynosiła coś około 50zł, czyli tanio nie było, a osoby, które dały się skusić na taki zakup, mogły jedynie żałować, ponieważ w zależności od tego jak wcześnie kupiły konto - czas ich gry na serwerze i tak mógł trwać maksymalnie z rok, nim zamknięto grę.
Zamknięcie Alicia Online w 2014:
Zamknięcie gry równało się z nagłymi, drastycznymi zmianami na serwerze. Miesiąc przed planowaną datą zamknięcia, twórcy gry uruchomili "event", dzięki któremu w maksymalnie szybki sposób dało się zdobyć za wygrane wyścigi bardzo dużą ilość Carrots oraz Exp. To doprowadziło do rozwalenia się rynku (ceny koni w hodowli skoczyły nawet do 500 tysięcy, kiedy normalnie chodziły po 15-30 tyś.), a każdy gracz był w stanie wbić maksymalny lvl postaci w kilka dni
Kilka filmików na temat jak wyglądała ta wersja gry:
.
Niesamowite. Najważniejsze, to ze gra powróciła. Dużo się dowiedziałam. Fajne ;D
OdpowiedzUsuń